We Do Burgers

Tilbage
Islands Brygge 83B, 2300 København, Danmark
Burgerrestaurant Restaurant
6.8 (49 anmeldelser)

På adressen Islands Brygge 83B lå engang en burgerbar ved navn We Do Burgers. I dag er stedet permanent lukket, men historien om denne forretning tegner et billede af de udfordringer, der findes på Københavns intense madscene. For potentielle kunder og madentusiaster er stedets historie en fortælling om, hvordan et tilsyneladende enkelt koncept kan fejle, når fundamentet – service og kvalitet – vakler.

Potentialet: En simpel og ærlig burger

We Do Burgers baserede sin forretning på et populært og ligetil koncept: at servere burgere til folket. I en by, hvor jagten på den bedste burger København kan tilbyde, er en konstant konkurrence, var der bestemt plads til endnu en spiller. Ud fra de mere positive anmeldelser og de billeder, der blev delt, var selve produktet potentielt ganske fornuftigt. Kunder beskrev burgere som "okay til prisen", hvilket indikerer, at forventningerne til en simpel, hurtig og velsmagende burger med fritter i et vist omfang blev mødt. Menuen var sandsynligvis centreret omkring klassikere som en cheeseburger og varianter med bacon, hvilket appellerer til et bredt publikum. Ideen var god: fokuser på én ting og gør det godt. Men det er netop her, kæden hoppede af for afdelingen på Islands Brygge.

Udfordringen i et mættet marked

København er en by, der bugner af gourmet burger-steder og kvalitetsbevidste fastfood-kæder, fra internationalt anerkendte Gasoline Grill til lokale favoritter som Jagger og Popl. For at overleve i dette miljø kræves mere end blot en acceptabel bøf i en bolle. Det kræver enestående konsistens, fremragende service og en gnidningsfri kundeoplevelse. We Do Burgers-kæden, som startede i Aarhus, havde ambitioner om at blive landsdækkende, men kæmpede med driften og måtte lukke flere afdelinger. Afdelingen på Islands Brygge var desværre ingen undtagelse og blev et eksempel på, hvordan selv et populært produkt kan falde til jorden.

Virkeligheden: En historie om frustration og kolde fritter

Når man dykker ned i kundeanmeldelserne for We Do Burgers på Islands Brygge, tegner der sig et dystert billede, som står i skærende kontrast til det simple løfte om en god burger. Den samlede bedømmelse på 3,4 stjerner ud af 5 dækker over en dyb kløft mellem de få tilfredse og de mange dybt frustrerede kunder. Problemerne var ikke enkeltstående, men systematiske og gennemgående i mange af de oplevelser, der er blevet delt.

Ekstreme ventetider og logistisk kaos

Et af de mest kritiserede punkter var den enorme ventetid. Flere kunder beretter om at have bestilt mad i forvejen, blot for at ankomme til butikken og vente yderligere 30-40 minutter. En anmelder bestilte endda halvanden time i forvejen og måtte alligevel vente i 40 minutter i en butik, der blev beskrevet som "sejlende" og "spækket med utilfredse kunder". Dette indikerer alvorlige problemer med intern logistik og køkkenkapacitet. Når en forretning, der specialiserer sig i burger take away, ikke kan håndtere forudbestillinger, skaber det en fundamental brist i tilliden hos kunden.

Kold mad og manglende kvalitetskontrol

Endnu mere skuffende var det, at maden efter den lange ventetid ofte var kold. Både burgere og pommes frites ankom til kunderne uden den varme og friskhed, man forventer. En kunde beskriver, hvordan burgeren var kold og osten ikke engang var smeltet – en kardinalsynd i burgerverdenen. En anden fortæller, hvordan en cykeltur på blot fem minutter resulterede i et helt koldt måltid. Dette peger på, at maden enten har stået klar længe, før den blev udleveret, eller at processerne i køkkenet var så ineffektive, at de forskellige dele af en ordre ikke blev færdige samtidigt. Manglen på basale elementer som salat i burgeren og det faktum, at de kunne løbe tør for en nøgleingrediens som bacon, understreger yderligere en mangelfuld drift.

Utilgængelig service og tekniske problemer

I en moderne tidsalder er digital tilgængelighed afgørende. Også her fejlede We Do Burgers. Kunder klagede over en app, der ikke fungerede optimalt, hvilket gjorde det umuligt at tilpasse sin bestilling. Værre endnu var telefonbetjeningen, hvor en kunde oplevede at sidde i kø i 45 minutter, blot for at få lagt på. Denne form for service er ikke kun dårlig – den er respektløs over for kundens tid og efterlader et indtryk af en forretning, der er ligeglad. Den eneste positive bemærkning midt i kritikken var, at selve burgerne var gode, *hvis* man kunne udholde besværet med at bestille dem personligt i butikken.

Konklusion: Et lukket kapitel på Bryggen

Historien om We Do Burgers på Islands Brygge er en lærestreg. Den viser, at et koncept kun er så stærkt som dets udførelse. Selvom ideen om en god og prisvenlig hjemmelavet burger er tillokkende, blev oplevelsen for mange kunder en lang række af skuffelser. De gentagne problemer med ventetid, kold mad og elendig service underminerede fuldstændigt produktets værdi. I sidste ende er det ikke overraskende, at forretningen måtte lukke. I et marked, hvor kunderne har utallige alternativer, er der ikke plads til så fundamental en mangel på konsistens og respekt for kundens oplevelse. Stedet er nu permanent lukket, og burgerjagten på Islands Brygge må fortsætte et andet sted.

` Andre forretninger du måske er interesseret i`

Se alle